Thursday, August 9, 2007

Det kom ett brev




Marie Johansson från Vedum är en härlig kvinna som var med på evangelisationen för några veckor sedan. Hon skrev ett sånt härligt mejl som jag med hennes tillåtelse vill låta dig läsa:

"Ja, tom bland de kristna sätter ert arbete sitt prägel!
Vi har haft ett möte här uppe och vi ska börja med LP-möten och senare en kontakt. Och jag berättade om mitt besök hos er och hur duktiga och inspirerande ni var så nu har jag fått klartecken till att sätta upp ett bord på "bya-dagen" 1 september. vi ska där presentera kyrkan, ha LP-tidningar, litteratur och mötesinformation på bordet.
Jag ska också ha en skål med godis och en skål med manna + en bibel samt lite traktater som jag designat o tryckt upp. Så visst blir det presentation av kyrkan ( elim- 4 medlemmar) men det blir ofrånkomligt evangelisation också.
Så du ser, hade jag inte varit ledd av Gud att komma till er hade jag inte blivit så inspirerad... klart satan är arg!
Halleluja, tack Jesus , för ditt beskydd och ledning!
När jag ringde komun och bad om ev. tillstånd (behövdes ej) så tyckte de att vi borde ha nåt LP arbete i vara också så vi ska kontakta pingstkyrkan där och kanske gå ut o evangelisera där tillsammans (de har inget sånt nu)
Jag lovar att be för er och tacka Gud för er!"

No comments: