Friday, January 4, 2008

Goda nyheter!

Ikväll var evangelisationen helt underbar! För det första var fler personer i teamet än vi har varit på länge. För det andra träffade en kille som jag har haft mycket kontakt med tidigare när jag jobbade på en ungdomsgård på Nordhemsskolan. Det var verkligen kul att få snacka lite med honom, hans syster och en till. När han sedan frågade vad jag gjorde där var dörren öppen och jag fick dela evangeliet.

Men det bästa hände när jag träffade Mikael Engström på TilliT. Han jobbar med en tidning som bara skriver om goda nyheter. Jag kände igen honom från TV och började prata med honom. Det kändes som en mycket spännande kontakt. Jag fick ge honom en bok, med Guds goda nyheter. Läs mer om mötet här! http://www.tillit.info/?page=artikel/view&ext_link=artikel/view&artikel_id=1477e9a6d1913f

No comments: