Saturday, July 5, 2008

"Tror du jag kommer till himlen?"



Jag hamnade i samtal med en man som kom dragandes på kassar från både Hemköp och Systembolaget. Efter att jag delat evangeliet med honom frågade han mig om jag trodde att han skulle komma till himlen. Jag sa att han skulle det om han omvände sig och satte sin tro bara till Jesus. Det ville han göra så jag och en annan av evangelisterna bad för honom. Mannen gick glad därifrån.

Luk 15:3 "Då berättade han denna liknelse för dem: 4 "Om någon av er har hundra får och förlorar ett, lämnar han då inte de nittionio i öknen och går och söker efter det förlorade tills han hittar det? 5 Och när han har funnit det, blir han glad och lägger det på sina axlar. 6 När han sedan kommer hem, samlar han sina vänner och grannar och säger till dem: Gläd er med mig! Jag har funnit mitt får som jag hade förlorat. 7 Jag säger er: På samma sätt blir det glädje i himlen över en enda syndare som omvänder sig - inte över nittionio rättfärdiga som ingen omvändelse behöver.

No comments: