Saturday, November 25, 2006

Mitt andra jobb

Vid sidan av mitt arbete på Kristen Utmaning så jobbar jag extra med att demonstrera matprodukter i olika livsmedelsbutiker. I går var det italienska och spanska delikatesser som gällde: prosciutto, pesto och tapas del mar. Det jobbet påminner lite om gatuevangelisation. Man pratar med otroligt många, helt okända människor. Det gäller att kunna ta den första kontakten, något som ibland känns obekvämt och svårt. Men det går bra för jag vet att de delikatesser jag bjuder är riktigt goda, och dessutom är provsmaket helt gratis. Det är ett riktigt bra erbjudande. Så varför skulle jag skämmas för det. Ännu mer så är det när det gäller evangeliet. Möjligheten att försonas med Gud är det bästa budskap vi kan ge en annan människa. Så varför skämmas? Varför hålla tyst? Låt oss sprida evangeliet som är "en Guds kraft till frälsning för var och en som tror".

Jag längtar till gatorna i Göteborg. Tills dess får jag hålla till godo med matbutikerna i Närke. Det finns ju faktiskt en och annan som behöver Jesus här också.

No comments: