Wednesday, November 22, 2006

Resa till Madrid
















I natt kl 4 kom jag hem fråm en resa till Madrid. Jag var var där för att hälsa på brorsan som pluggar spanska där. Det hände mycket spännande:

- Jag åt en spansk kaka bestående av socker och rå äggula.


- Jag gick på Real Madrid-Racing Santander. Real vann med 3-1.


- Jag åkte på samma plan som Paolo Roberto och Björn Dählie.

Men i Madrid finns också ett fantastiskt evangelisationsarbete där man på ett kreativt sätt predikar det livsförvandlande evangeliet om Jesus. Det leds av min vän och mentor Jacob Bock (http://www.openairpreaching.blogs.com) Ibland kan det vara drygt 100 personer som stannar för att lyssna på budskapet, men igår kväll när jag var där var det ungefär 40 personer som stannade vid varje gatumöte. Många var intresserade av att samtala vidare och även be.


Jacob Bock kommer till Sverige 29 juni till 1 juli för att tala på en konferens om gatuevangelisation som vi ska arrangera i Göteborg. Det blir tre dagar med fantastisk undervisning om kreativ gatuevangelisation. Men det blir också flera tillfällen att praktisera det man lärt sig. Om du är inne på det här med gatuevangelisation så måste du bara komma! Hör av dig till mig på jakob@kristenutmaning.org

No comments: