Sunday, June 3, 2007

Svårt att samla folk, men flera bra samtal

I fredags var vi ute som vanligt. Den här gången var vi fyra i teamet. Det var rätt så mycket folk ute, och vi körde igång vårt första gatumöte. Det var väldigt svårt att få folk att stanna. Förra veckan gick det mycket bättre, men i fredags var det svårt. Det var rätt så kallt och folk ville vidare. Senare körde v ytterligare ett gatumöte, men det funkade inte så bra den här kvällen. Jag längtar till värmen, nu verkar den vara på gång. Det är lättare då...

Men det var en del positivt som hände. Jag träffade en turkisk kille som jag pratade med och gav en bibel för några veckor sedan. Han hade åtmistone läst första sidan, sa han. Alltid något. Be för den här killen att han får se sitt desperata behov av Gud.

Sen fick jag prata med en medelålders man som stod och väntade på en kompis. Jag fick några minuter att med hjälp av de 10 budorden förklara hans behov av Jesus och vad Jesus har gjort för oss. Jag hann också precis förklara hur vi tar emot denna gåva som Gud vill ge: genom omvändelse och tro. Sen kom hans kompis och de försvann in på krogen.

No comments: