Sunday, July 29, 2007

Magnus gillade konferensen

Här kommer några rader från Magnus Claesson som var med under konferensen GÅ UT och som skickade lite respons till mig häromdagen:

"Konferensen var kopplad till praktisk handling, altså göra det Jesus gjorde.
Det var lite osäkert i början, just det att använda lagen som ett riktmärke
på min godhet. . .
Att få möta det här var jättespännande och undrande om inte det var att vara
för hård mot människor att säga att dom kommer att stå till svars inför Gud
en dag och då kommer att möta en evighet utan Gud, alltså helvetet.
Under konferensen kände jag att Herren kallade mej tydligt att gå vidare i
mitt liv och lägga bort tv-tittandet, jag tyckte inte att det var speciellt
mycket, men det förstörde min känslighet inför Andens tilltal och att ha
Ordet levande i min ande.
Under ett möte fick jag bekänna att det var mej det gällde och omända mej till
lydnad för min Herre och Frälsare. Fadern bekräftade min omvändelse väldigt
tydligt med sin söta närvaro och tilltal. Jag har börjat känna att min
kallelse är hos dessa människor på ett mycket mer påtagligt sätt än
innnan. Idag vittnar jag för människor var jag än befinner mej och upplever
en sanktion och glädje. Men det kan vara svårt med frimodigheten ibland men
det är bara att vara lydig och uppana människor att vända om tillbaka till
vår Gud och Fader från sin synd och upproriskhet.

Under evangelisationen använde jag mej en del av lagen, om förlåtelse. Har
du inte förlåtit din nästa så skall inte Gud fadern själv förlåta dej en
gång när du får möta honom. Jag vill gärna både vittna och predika, mmmmmmmmmmmmmmmmm det ser jag fram
emot!"

VILL DU TA TEL AV UNDERVISNINGEN FRÅN KONFERENSEN? Den finns att beställa i MP3-format för 100 kr + frakt. Skicka ett mejl till jakob@gatuevangelisation.se. (Har du redan beställt undervisningen och undrar varför den inte kommer så behöver du inte misströsta. Snart är den i din brevlåda...)

No comments: