Friday, July 13, 2007

Många samtal





Vi var fyra stycken i teamet. En kille var med oss för allra första gången, Han fick prata med flera personer och var helpeppad efteråt. Han kommer nog med i fortsättningen också. Gud kallar fler personer till teamet!
En annan sak som var härlig var att Magnus en kille som varit med flera gånger delade sitt vittnesbörd på lådan. Det hade varit svårt att samla så många vid våra tidigare gatumöten, men nu hade vi en fin liten publik. Magnus vittnesbörd. När Magnus var klar hoppade jag upp och predikade ett nytt budskap där jag använder en tavla av Michelangelos målning "Adams skapelse". Flera gick under tiden jag stod där.
En liten stund senare fick jag en större publik då jag fick kontakt med ett helt fotbollslag från Kroatien. De hade kommit hit för att spela Gothia Cup nästa vecka, men nu fick de höra ett utmanade ord om att de behöver omvända sig och tro på Frälsaren. Det var en riktigt härlig stund!
Allt som allt var det en väldigt bra kväll, Pricilla sa att hon fick flera samtal den här kvällen än hon fått under alla andra gånger sammanlagt!

No comments: